Cele i założenia programu

Profilaktyka logopedyczna oznacza kształtowanie prawidłowej mowy u dzieci od najwcześniejszego okresu ich życia, dbanie o właściwą stymulację w początkach rozwoju mowy, tak by nie dopuścić do jakichkolwiek zaburzeń w jej rozwoju.
Wspomaganie rozwoju mowy dziecka to aktywność pedagogów i rodziców polegająca na świadomym organizowaniu zabawy z dziećmi służącej rozwijaniu umiejętności językowego porozumiewania się.

Założeniem programu jest realizacja zadań w 3 obszarach:

I) profilaktyka logopedyczna dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie dostępu do wczesnej diagnozy i terapii logopedycznej;
II) zaangażowanie rodziców do świadomej współpracy nad rozwojem dzieci i kształtowaniem ich prawidłowej wymowy;
III) wspomaganie prawidłowego rozwoju mowy dziecka i trwałe jej usprawnianie przez nauczycielki przedszkola.

Zadania realizowane przez logopedę:

• wczesna diagnoza logopedyczna, określenie zaburzeń mowy;
• wczesne podjęcie działań korygujących wobec dzieci przejawiających określone dysfunkcje w obrębie narządu żucia i aparatu oddechowego;
• objęcie systematyczną terapią logopedyczną dzieci wymagających pomocy w zakresie stwierdzonych zaburzeń i wad wymowy;
• usprawnianie procesu komunikacji językowej;
• integracja dzieci w trakcie logopedycznych zajęć grupowych;
• wyrównywanie szans edukacyjnych dziecka;
• wzmacnianie wiary we własne możliwości, rozwijanie samoakceptacji i kształtowanie pozytywnej samooceny;

Zadania realizowane przez rodziców:

• podjęcie współpracy z logopedą;
• wyposażenie dziecka w zeszyt do zajęć logopedycznych, w którym logopeda będzie zamieszczał propozycje ćwiczeń;
• systematyczne utrwalanie z dzieckiem w domu zawartego w zeszycie materiału logopedycznego;
• motywowanie do systematycznych zabaw i ćwiczeń z dzieckiem w domu;
• uczestniczenie w zajęciach logopedycznych swojego dziecka w celu uzyskania instruktażu do zabaw i ćwiczeń z dzieckiem;
• wzmacnianie pozytywnych relacji rodzic - dziecko;
• podejmowanie działań profilaktyczno - stymulujących rozwój mowy ich dziecka;
• wzbogacanie swojej wiedzy z zakresu profilaktyki zaburzeń artykulacyjnych;
• konsultacje specjalistyczne: foniatra, laryngolog, ortodonta.

Zadania realizowane przez nauczyciela:

• podejmowanie działań mających na celu usprawnianie aparatu oddechowego, fonacyjnego i artykulacyjnego;
• dokonywanie pogłębionej diagnozy pedagogicznej dzieci z wybranymi deficytami rozwojowymi i planowanie z nimi pracy;
• uwzględnianie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka podczas prowadzonych zajęć;
• poszerzanie wiedzy na temat rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym, przyczyn występujących nieprawidłowości oraz o metodach i technikach wspomagających prawidłowy rozwój;
• zaangażowanie w utrwalanie postępów dziecka;
• współpraca nauczycieli, logopedy, rodziców i specjalistów w zakresie ujednolicenia oddziaływań terapeutycznych ukierunkowanych na dziecko.

AKTUALNOŚCI
[Komunikaty dla rodziców]czwartek, 23 października 2014
Informujemy Państwa, że od dnia 27 października rusza generalny remont łazienki w grupie ,, Słoneczek", który potrwa ok. miesiąca.czytaj więcej
IMPREZY
[Imprezy w przedszkolu]czwartek, 23 października 2014
W związku z remontem łazienki w grupie IV, zmienią się godziny pracy logopedy.czytaj więcej
EDUKACJA RODZICA
[Publikacje nauczycieli]niedziela, 12 października 2014
Wiadomo, że dla dzieci najbardziej atrakcyjną formą nauki jest zabawa. Dlatego matematyka dla dzieci nie może być skomplikowana.czytaj więcej
Przedszkole Nr 64 im. Przyjaciół Kubusia Puchatka

Adres: 03-188 Warszawa, ul. Porajów 3 (mapa dojazdu)
Tel./fax: 22 811 80 67 E-mail:

Godziny pracy

Nasze przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku
w godzinach od 6.30 do 17.30

Projekt i system MC CMS: MediaConsulting.pl