Cele i założenia programu

Profilaktyka logopedyczna oznacza kształtowanie prawidłowej mowy u dzieci od najwcześniejszego okresu ich życia, dbanie o właściwą stymulację w początkach rozwoju mowy, tak by nie dopuścić do jakichkolwiek zaburzeń w jej rozwoju.
Wspomaganie rozwoju mowy dziecka to aktywność pedagogów i rodziców polegająca na świadomym organizowaniu zabawy z dziećmi służącej rozwijaniu umiejętności językowego porozumiewania się.

Założeniem programu jest realizacja zadań w 3 obszarach:

I) profilaktyka logopedyczna dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie dostępu do wczesnej diagnozy i terapii logopedycznej;
II) zaangażowanie rodziców do świadomej współpracy nad rozwojem dzieci i kształtowaniem ich prawidłowej wymowy;
III) wspomaganie prawidłowego rozwoju mowy dziecka i trwałe jej usprawnianie przez nauczycielki przedszkola.

Zadania realizowane przez logopedę:

• wczesna diagnoza logopedyczna, określenie zaburzeń mowy;
• wczesne podjęcie działań korygujących wobec dzieci przejawiających określone dysfunkcje w obrębie narządu żucia i aparatu oddechowego;
• objęcie systematyczną terapią logopedyczną dzieci wymagających pomocy w zakresie stwierdzonych zaburzeń i wad wymowy;
• usprawnianie procesu komunikacji językowej;
• integracja dzieci w trakcie logopedycznych zajęć grupowych;
• wyrównywanie szans edukacyjnych dziecka;
• wzmacnianie wiary we własne możliwości, rozwijanie samoakceptacji i kształtowanie pozytywnej samooceny;

Zadania realizowane przez rodziców:

• podjęcie współpracy z logopedą;
• wyposażenie dziecka w zeszyt do zajęć logopedycznych, w którym logopeda będzie zamieszczał propozycje ćwiczeń;
• systematyczne utrwalanie z dzieckiem w domu zawartego w zeszycie materiału logopedycznego;
• motywowanie do systematycznych zabaw i ćwiczeń z dzieckiem w domu;
• uczestniczenie w zajęciach logopedycznych swojego dziecka w celu uzyskania instruktażu do zabaw i ćwiczeń z dzieckiem;
• wzmacnianie pozytywnych relacji rodzic - dziecko;
• podejmowanie działań profilaktyczno - stymulujących rozwój mowy ich dziecka;
• wzbogacanie swojej wiedzy z zakresu profilaktyki zaburzeń artykulacyjnych;
• konsultacje specjalistyczne: foniatra, laryngolog, ortodonta.

Zadania realizowane przez nauczyciela:

• podejmowanie działań mających na celu usprawnianie aparatu oddechowego, fonacyjnego i artykulacyjnego;
• dokonywanie pogłębionej diagnozy pedagogicznej dzieci z wybranymi deficytami rozwojowymi i planowanie z nimi pracy;
• uwzględnianie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka podczas prowadzonych zajęć;
• poszerzanie wiedzy na temat rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym, przyczyn występujących nieprawidłowości oraz o metodach i technikach wspomagających prawidłowy rozwój;
• zaangażowanie w utrwalanie postępów dziecka;
• współpraca nauczycieli, logopedy, rodziców i specjalistów w zakresie ujednolicenia oddziaływań terapeutycznych ukierunkowanych na dziecko.

AKTUALNOŚCI
[Komunikaty dla rodziców]środa, 17 września 2014
Zachęcamy do zapoznania się z harmonogramem zajęć dodatkowych organizowanych w naszym przedszkolu - w zakładce ,,Zajęcia dodatkowe"czytaj więcej
IMPREZY
[Imprezy w przedszkolu]środa, 13 sierpnia 2014
Zapraszamy do zapoznania się z harmonogramem imprez w roku szkolnym 2014/2015czytaj więcej
EDUKACJA RODZICA
[Publikacje nauczycieli]wtorek, 2 września 2014
Czy mowa mojego dziecka rozwija się prawidłowo?
Aby znaleźć na nie odpowiedź, należy prześledzić naturalny proces rozwoju mowy, który podzielony został na kilka etapów.czytaj więcej
Przedszkole Nr 64 im. Przyjaciół Kubusia Puchatka

Adres: 03-188 Warszawa, ul. Porajów 3 (mapa dojazdu)
Tel./fax: 22 811 80 67 E-mail:

Godziny pracy

Nasze przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku
w godzinach od 6.30 do 17.30

Projekt i system MC CMS: MediaConsulting.pl